Testul cu Dacia Duster care-ți dă emoții: cât duce mașina românească
Dacia Duster e unul dintre modelele producătorului local pe care sigur l-ai vrea. Dacă ai avea și drumuri pentru ea, ai putea s-o duci la extrem.
Dacia Duster e un SUV pentru bugete ceva mai mici și pretenții ceva mai scăzute. Asta nu înseamnă că-i vreun test care n-ar fi bun pentru ea. De exemplu, a fost luat un astfel de model și împins la limită. Iar limita a fost cu mult peste ce ar trebui să încerci tu.
Cum se descurcă Dacia Duster la 200 km/h
O publicație auto franceză a testat Dacia Duster cu motor 1.3 TCe de 150 CP. La așa putere te-ai aștepta să ducă mult. Și, conform testului, s-a descurcat onorabil.
Mașina a fost scoasă pe autostradă, unde i-au fost testate aptitudinile la viteză cât mai mare. Mașina a atins 200 km/h. Așa cum poate te-ai aștepta, n-a fost chiar cea mai bună experiență la limita asta.
„Din păcate, natura atrăgătoare a cutiei de viteze cu șase trepte elimină practic orice pretenție sportivă, ca să nu mai amintesc și de sentimentul inconfortabil asupra controlului direcției. […] Autostrada este cel mai bun mediu de joacă pentru această mașină, dar nu s-a ridicat la nivelul sedanurilor germane.”
Julien Jodry pentru Auto Moto
Atuurile mașinii românești au rămas însă. E un model cu un preț onorabil pentru ceea ce poate livra. N-are pretenții sportive, nu te poți simți 100% încrezător în ea la orice viteză, dar nici n-ar trebui să speri la așa ceva.
S-au găsit însă și laude pentru Dacia Duster, cum ar fi că interiorul, deși nu e luxos, oferă o calitate decentă. Consumul pentru Duster, pe perioada testării, a fost de 8,1 litri la suta de kilometri.
Recomandarea lui Jodry este ca modelul ales, dacă-i de 150 CP, să fie cuplat cu tracțiunea integrală. Altfel, versiunea cu 130 CP e suficient de bună pentru majoritatea cerințelor. Mai merită să ții cont și de performanța la testele Euro NCAP, unde Duster a scos trei stele din cinci.